Sunyi penuh erti..




Pada masa-masa begini, masa yang aku rasakan sunyi ini, aku sering isikan dgn kenangan dulu yang pernah merogol jiwa dan minda ku,mungkin sebab itulah, sampai tika ini, ia sering mundar-mandir mengacau kotak fikiran dan ruang akal aku, dan ternyata menjadi peneman perasaan ketika sunyi.

Ia sering kali tak pernah pergi walaupun aku puas menghalau nya, ia datang saat aku bersendiri, dan yang paling tepat untuk aku gambarkan adalah sahabat aku yang paling baik, tapi sahabat yang mungkin akan memberi tamparan yang sadis dan hentakan pilu dan bisa buat perasaan ku koyak sekali lagi.

biarlah dia datang menemani aku, mungkin dari perspektif negatif ia jahat, tapi biarlah aku putarkan untuk ke arah positif pula, ia sudah cukup baik dan berguna sebagai panduan jalan selamat menuju perjalanan berliku yang bakal aku hadapi nanti, itu pasti aku akan ingat dan akan kuat ku semat dalam jwa dan mindaku.

setiap yang datang mungkin kita rasakan itu bebanan, tapi jika kita selongkarkan, kita pasti terjumpa ramuan dan ubat mujarab bila kita keperitan nanti.